Heb je last van Osteoporose?

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Miriam, praktijkassistent bij Fysio Den Bosch. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Osteoporose.

Osteoporose en fysiotherapie

Eigenlijk ben je al van alles aan het doen om je leven zo draaglijk mogelijk te maken met osteoporose. In de praktijk is dat echter niet zo eenvoudig.

Angst om te vallen. Je bent als de dood dat je valt. Het vertrouwen in je lichaam ben je kwijt. Logisch als je met broze botten kampt.

Je hebt pijn in je botten. De pijn is goed voelbaar en wordt ook steeds erger. Het is een pijn die je helaas lastig kunt vermijden.

Je rug gaat krommer staan. Het valt niet alleen jezelf op, ook andere mensen merken aan je dat je krommer bent gaan staan.

Controle. Met deze aandoening lijkt het alsof je elk moment in elkaar kunt storten. Daardoor leef je voorzichtig, doe je minder, ben je banger en niet in staat om optimaal te genieten. Daarom wil je meer grip krijgen op je ziek zijn en beter en veilig leren bewegen.

Pijnverlichting. Een beweegprogramma dat helpt bij het opbouwen van kracht en souplesse, dat is wat je wenst. Daardoor neemt de pijn af en kun je je ook vrijer bewegen.

Osteoporose en fysiotherapie in het kort

• Osteoporose is een aandoening waarbij je botten in snel tempo verkalken. Dit brengt breukgevaar en veel pijn met zich mee.
  • Het is een aandoening die vaak wordt ontdekt wanneer je iets breekt. Dit gebeurt vaak al bij een lichte ‘val’.
  • Veel mensen met deze aandoening zijn angstig en vinden het moeilijk om te weten. Ze houden zich liever in.
  • Minder bewegen heeft een negatief effect op het ziekteproces. Regelmatig bewegen helpt om het proces af te remmen.

Hoe wij je gaan helpen

Wij gaan je helpen om dit proces af te remmen. Dit doen we op verschillende manieren:

• Advies om het risico op vallen te verkleinen
  • Oefeningen die je evenwichtsgevoel vergroten
  • Een beweegprogramma op maat
  • Het vergroten van je spierkracht en uithoudingsvermogen
  • Leren hoe je je lichaam optimaal belast bij het doen van de gewone dagelijkse bezigheden

Bennie

De Whatsapp chatbot werkte heel goed, communicatie werd op maandagmorgen meteen overgenomen door een mens en de afspraak was moeiteloos gemaakt! Heel makkelijk en laagdrempelig! Ik heb meteen een goede indruk van de praktijk.

Jacqueline

Een positief eerste gesprek, behandelaar kon zich goed inleven in mijn persoon en blessure. Er heerste een ontspannen sfeer en daardoor kon ik mijn probleem goed verwoorden.