Heb je last van Spanningshoofdpijn?

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Tessa, praktijkassistent bij Fysio Den Bosch. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Spanningshoofdpijn.

Spanningshoofdpijn behandeling bij Fysio Den Bosch

Hoofdpijn probeer je tegen te gaan door je nek te masseren. Toch helpt het niet. Het voelt alsof er elastiek rondom je hoofd ziet. En de pijn wordt als maar erger.

Je voelt een doffe pijn aan beide zijkanten van je hoofd. De pijn die je voelt is niet zozeer stekend, maar eerder dof. Soms duurt een pijnaanval slechts enkele minuten, maar het kan ook dagen aanhouden. Ibuprofen helpt je een beetje om de dagen door te komen.

Je hebt last van zowel je nek als je schouders. De pijn die je voelt, straalt uit. De pijn trekt door naar je nek en schouders. Misschien dat je schouders ook wel stijf en pijnlijk aanvoelen.

Je kunt slecht tegen intense prikkels. Waar je voorheen vooral genoot van prikkels, is nu elk geluid te veel. Zelfs zonlicht doet pijn en komt extra hard binnen.

Je wilt dat die verschrikkelijke pijn ophoudt. Natuurlijk is dat wat je wilt. Je wilt af van die pijn, maar ook voor de overgevoeligheid voor licht en geluid. Het zou fijn zijn als je geen pijnstillers meer hoeft te slikken en als ook je schouder- en nekpijn verdwijnt. Het liefst zou je gewoon weer in de zon willen dansen!

Spanningshoofdpijn in het kort

• Als je het hebt over spanningshoofdpijn, kun je deze onderverdelen in twee verschillende soorten: kortdurend of langdurend. In het ergste geval kan het chronisch zijn. Welke variant je ook hebt, je voelt altijd doffe en drukkende pijn.
  • Stress kan een rol spelen bij spanningshoofdpijn, maar dit hoeft zeker niet de oorzaak te zijn. Het gaat waarschijnlijk vooral om spierspanning.
  • Oorzaken voor spanningshoofdpijn zijn bijvoorbeeld: een slechte lichaamshouding, voortdurend dezelfde (verkeerde) beweging maken en (chronisch) slaaptekort.
  • Het aanpassen van je leefstijl kan helpen om de pijn te verlichten. Probeer gezond te leven. Eet gezond, wissel af in houding, beweeg voldoende, plan regelmatig een pauze in of doe activiteiten die je helpen te ontspannen.

Hoe wij je gaan helpen

Hoe Fysio Den Bosch je gaat helpen, is een beetje afhankelijk van de omstandigheden. We kunnen je bijvoorbeeld helpen met manuele therapie, deep tissue massage of dry needling. Zijn je ergste klachten verdwenen? Ons oefenprogramma kan je helpen om de spieren rondom je nek en hals sterk te maken. Ook kun je van ons advies verwachten in het aanpassen van je levensstijl.

Andre

Lekker snel doorpakken! Ik werd meteen vriendelijk geholpen en had de volgende dag een afspraak. Ik kreeg ook meteen een behandeling (niet alleen maar praten).

Jacqueline

Een positief eerste gesprek, behandelaar kon zich goed inleven in mijn persoon en blessure. Er heerste een ontspannen sfeer en daardoor kon ik mijn probleem goed verwoorden.