Heb je last van Schouderpijn?

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Miriam, praktijkassistent bij Fysio Den Bosch. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Schouderpijn.

Op een veilige manier herstellen van je schouderpijn

De schouderpijn is overduidelijk. Iedereen ziet dat je moeite hebt met je jas aantrekken. Ook je haar doen gaat lastig, net als autorijden. Eigenlijk maakt het niet uit wat je doet, je voelt voortdurend pijn.

Je hebt pijn in je schouder en in het gehele gebied daaromheen. De pijn is helaas niet minder als je niet beweegt. Wel merk je dat sommige bewegingen extra pijn doen. Je probeer het pijngebied zoveel mogelijk te ontzien.

Je hebt/krijgt moeite met bewegen. Het voelt een beetje alsof zowel je spieren en gewrichten weerstand bieden. Het wordt met de dag erger en het gebied trekt zich steeds meer samen.

Het uithoudingsvermogen gaat steeds verder achteruit. De pijn put je steeds meer uit. Bewegen kost je zoveel energie en concentratie, dat je aan het eind van de dag doodop bent.

De pijn vertrekt! Natuurlijk is dat het belangrijkste. Je bent er een beetje klaar mee om alleen maar spierontspanners te slikken. Het is belangrijk dat de oorzaak wordt aangepakt.

Je wilt gewoon weer alles kunnen doen, net als voorheen. Het voelt toch vervelend om afhankelijk te zijn van andere mensen. Af en toe vragen of iemand je jas aanpakt is niet zo erg, maar het liefste wil je gewoon dat je dit niet hoeft te vragen.

Je wilt je vitaliteit weer terug. Als het kan, wil je gewoon weer even kunnen doorpakken. Net even dat extra zetje dat je nodig hebt om ergens voor te gaan.

Schouderpijn in het kort

• Schouderpijn is een pijn die veel voorkomt. Jaarlijks heeft 40 procent van de mensen in Nederland weleens last van schouderpijn.
  • Schouderpijn is niet altijd even eenvoudig te behandelen. Je schouder zit namelijk ingewikkeld in elkaar. Niet gek natuurlijk, want met dit gewricht kun je normaal gesproken bijna elke beweging maken. Je schoudergewrichten moeten soepel zijn en vrij kunnen bewegen.
  • Met andere woorden; de schouder is een gewricht dat je gemakkelijk kunt belasten. De klachten zijn dan ook uiteenlopend. Artrose, een blessure, slijmbeursontsteking, een frozen shoulder, het kan allemaal voorkomen!
  • Heb je ooit schouderpijn gehad? Dan weet je dat het helaas een zwakke plek blijft. Je dient blijvend te werken aan spierkracht en soepelheid.

Hoe Fysio Den Bosch je gaat helpen

Aangezien je te maken kunt hebben met diverse soorten schouderklachten, zijn ook de behandelingen verschillend. Vanzelfsprekend passen we de behandeling af op jouw soort klacht. We vertellen je niet alleen van wat voor soort klachten je last hebt, maar ook wat je er aan kunt doen.

Andre

Lekker snel doorpakken! Ik werd meteen vriendelijk geholpen en had de volgende dag een afspraak. Ik kreeg ook meteen een behandeling (niet alleen maar praten).

Chantal

Ik kon diezelfde dag nog terecht toen ik belde met mijn lichamelijke klacht. Eenmaal bij de praktijk zelf werden er vanwege COVID-19 bepaalde maatregelen toegepast, waar men zich goed aan houdt. Fijn geholpen door de therapeut zelf en tips voor thuis meegekregen.